- favorite 0 lajki
- remove_red_eye 716 wyświetlenia
- comment 1 komentarze
Wielu motocyklistów nie skupia się szczególnie na stanie czy jakości opon. Zdarzają się przypadki gdzie kupujący jedzie oglądać "zadbany" egzemplarz motocykla na sprzedaż a na miejscu okazuje się, że opony mają kilka/kilkanaście lat! Dla opony motocyklowej wiek robi ogromne znaczenie.
Oto kilka ważnych elementów, na które należy zwrócić uwagę:
- wiek opony
Każda opona ma można powiedzieć "wiek przydatności", im starsza tym jest gorsza i posiada słabsze właściwości jezdne jak np. przyczepność czy odporność na duże ciśnienie (stara opona jest zazwyczaj popękana na bokach przez co może zdarzyć się nawet wystrzał w skrajnych przypadkach!)
- wielkość bieżnika
Producent określa minimalną grubość i wielkość bieżnika. Poniżej tej wartości opona może się zachowywać nieprzewidywalnie (mniejsza trakcja, słabsza przyczepność, gorsze odprowadzanie wody i innych nieczystości)
- rodzaj gumy
Wielu producentów posiada kilka rodzajów gumy stosowanych w budowie opony. Mieszanki te mają różne właściwości i odpowiadają za przyczepność (miękka, twarda guma), zużycie (szosowe turystyczne robią większy przebieg niż sportowe miękkie), temperaturę nagrzewania (stosowane w sportowych oponach)
- rodzaj bieżnika
Każdy bieżnik posiada swoje określone właściwości. Można spotkać opony typowo na deszcz, typowo na suchy asfalt, opony enduro do twardego gruntu jak i sypkiej nawierzchni. Przy zakupie nowej opony należy określić w jakich warunkach będzie użytkowana.
Podsumowując:
Warto chwile się zastanowić nad stanem obecnej opony jak i przy zakupie nowej. W przypadku wątpliwości służymy pomocą :)
Komentarze (1)